Welke veranderingen in het milieu hebben geleid tot het ontstaan van de mens?

Hi ik vroeg me laatst af welke veranderingen er in het milieu hebben plaats gevonden om te leiden tot het ontstaan van de mens door evolutie. Welke zijn dit?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Biologie
1.2K

Het beste antwoord

Dan denk ik welk moment had recht op lopen zn voordelen had toen open vlakten ontstonden . Graslanden . Toen het dus een voordeel had om letterlijk en figuurlijk met je kop boven het gras uit te komen . Overzicht navigatie in het landschap . Op zoek moeten gaan naar prooien over grotere afstanden met een groep jagen en grote beesten moeten en willen aanvallen . Dus de kleine waren niet genoeg voorhanden . Apen schijnen onze voorouders te zijn toen het noodzakelijk werd om de bossen uit te komen en de mens of de voorloper de open vlaktes betrad met hoog struikgewas . En zn handen vrij wilde (moest )houden om wapens , gereedschappen mee te nemen . Er was mogelijk een periode met schaarste die de vroege mens dwong het relatief beschermende bos te verruilen voor de vlaktes die toen ontstonden . (Meer zuurstof In de lucht meer brand minder of meer CO2 ) dat laatste is speculatie maar er moet een klimaats verandering hebben plaats gevonden die ten eerste de zoog diertjes voordeel hebben gegeven ( de dino's verdwenen door mogelijk te weinig voedsel of een meteoriet inslag ) en daarna ( miljoenen jaren later ) in de open vlaktes het recht op lopen een voordeel bleek te hebben . / minder stijve nek :)) Handen vrij voor wapens en gereedschappen ( en ja het tasje werd mode :)) Sneller de prooien zien ( en ja de mannetjes konden van verre de vrouwtjes zien ook niet onbelangrijk ) de mens was toen bijna zeker een kannibaal. De grootste en de sterkte of met de grootste ( bek ) mond en wie de grootste groep kon domineren was in het voordeel ( kijk naar Poetin of Trump ) en recht op lopen met je handen vrij met een wapen geeft meer gezag dan over de grond te kruipen .