Voor je biologie examen, moet je Evolutie (theorie) kennen?

Examen 2010 tijdvak 1
VMBO-tl

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

19. De kandidaat kan beschrijven hoe erfelijke eigenschappen van generatie op generatie worden doorgegeven en toelichten hoe die erfelijke eigenschappen in de tijd kunnen veranderen.

Ja, die moet je kennen. Je hoeft er niet in te geloven, als je dat niet wil, maar je moet wel weten wat die theorie inhoudt.

Ja dat moet je kennen. Maar of het ook in het examen naar voren komt weet je natuurlijk niet.

ja natuurlijk.

Als jij jouw niet zeker bent dan zou ik altijd mijn docent of iemand anders vragen.

De evolutietheorie omschrijft het overkoepelende idee achter alles wat in biologie gebeurt. Het is hetgeen wat verband legt tussen alle aspecten ervan. Zonder evolutietheorie, zou biologie niet meer zijn dan een opsomming van rijtjes zonder verbanden. Dus het lijkt me dat je op zijn minst toch de basisideeën ervan zult moeten kennen. Het zal het ook een stuk gemakkelijker maken, omdat je dan eerder connecties ziet tussen verschillende stukken kennis, en makkelijker van punt A naar punt B kunt redeneren.

Niet op alle scholen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100