Warom slapen mensen 's nachts?

En niet zoals egels, vleermuizen etc overdag? Dus waarom zijn mensen dagdieren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1K

Het beste antwoord

alle dieren (dus ook de mens) zijn van nature dagdieren. alleen een beperkt aantal dieren dat geleerd heeft dat het 's nachts veiliger is, omdat er dan weinig roofdieren actief zijn, is veranderd. hun lichaam heeft zich aangepast. ze zien veel beter, ze ruiken en horen veel beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je oogleden zijn altijd een beetje doorschijnend donker daarbij is lekkerder voor je ogen (en beter) en het is je zo aangeleerd het is moeilijk af te leren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen de mens het vuur nog niet in zijn voordeel wist te gebruiken was hij afhankelijk van de zon.Alleen met daglicht zag hij voldoende om te jagen,zicht te hebben om zijn omgeving en anderen.

Daar hebben we het dag en nacht ritme van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen hebben om verschillende reden licht nodig.

-Om te kunnen zien.
-Omdat licht overdag helpt om het slaapbevorderende hormoon melatonine in ons bloed te verhogen.
-Omdat zonlicht ons helpt vitamine D aan te maken.

Zonlicht is essentieel voor ons bio ritme.
Zonder voldoende daglicht raken mensen depressief.