Hoeveel verschillende soorten lichaamshaar hebben mensen eigenlijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
3.2K
jc54
13 jaar geleden
Wit, blond, lichtblond, donkerblond, bruin, zwart..........

Antwoorden (2)

lichaamshaar, schaamhaar, neushaar, wenkbrauwhaar en wimperhaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je vergeet oorhaar..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oorhaar op de oorschelp is anders dan het haar in de oorgang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wok......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoofdhaar!
Haarsoorten

Men onderscheidt drie soorten haar:

* Vellushaar

Vellushaar is een dun, niet-gepigmenteerd soort haar dat op bijna alle plaatsen van het lichaam groeit. In de puberteit verandert het vellushaar op sommige plaatsen in het beter zichtbare terminaal haar.

* Terminaal haar

Terminaal haar is in tegenstelling tot vellushaar wel gepigmenteerd en is daarnaast steviger, dikker en dus beter zichtbaar. Vanaf de puberteit begint de ontwikkeling van terminaal haar op het menselijk lichaam. Mannen hebben meer van dit soort haar dan vrouwen.

* Lanugo

Lanugo is net als vellushaar dun en niet-gepigmenteerd. Het bedekt de huid van foetussen. Rond de geboorte verandert het haar in vellushaar.