Wat is de natuurlijke taak van mensen op aarde?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je met een "natuurlijke taak"?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind ik ook!!

Het beste antwoord

Mensen (en overigens ook andere levende wezens) hebben geen natuurlijke taak op aarde. Dat veronderstelt namelijk een intelligentie die die taak opdraagt, en die bestaat niet.

Het leven is wat we er zelf van maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet eigenlijk wel vrij zeker dat iedereen geen grote groene intelligente onzichtbare draak die taken uitdeelt boven zich heeft zweven. Die draak is namelijk erg dom. Dat zou je kunnen zien aan de theepot op zijn kop, ware het niet dat ook die theepot onzichtbaar is. Als die draak erg dom is, is het geen intelligentie die taken opdraagt, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heej, daar is het draakje weer.... je wilt toch niet zeggen dat het draakje niet bestaat?! En ik voer nog wel elke dag de rituelen uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor een theepot bedoel je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Het leven is wat we er zelf van maken."
Dat hoeft helemaal niet. Wat als je blind en doof wordt geboren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een porceleinen theepot met bloemetjesmotief. En ook als je blind en doof geboren wordt, is het leven wat je er zelf van maakt. Doofblinden creëren ook zelf de zin in en het nut van hun leven. @ajna: natuurlijk bestaat de draak! Laat niemand zeggen dat het niet zo is, want dat kunnen ze helemaal niet zeker weten. Ik denk alleen dat hij niet erg slim is, vanwege die theepot. En als hij niet erg slim is, kan hij niet een intelligentie zijn die ons taken opdraagt. De rituelen uitvoeren blijft natuurlijk belangrijk. Eert allen uw draak!

Andere antwoorden (13)

zorgen voor nageslacht...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mensen hebben geen taak op aarde, zelfs geen natuurlijke taak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De biologische taak van de mens is vergelijkbaar met die van de andere grazers; het zijn van een radertje in de enorm grote tandwielkast van verschillende biologische kringlopen.
De mens staat hoog in de voedselketen, en is daardoor relatief onbelangrijk; de aarde zou weinig tot geen hinder ondervinden van het wegvallen van de mens als soort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de rest van het leven op aarde zou het heel goed zijn als we allemaal naar Mars zouden verhuizen....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar denken ze op Mars heel anders over...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thank You For Not Breeding - a short film by Nina Paleyn interessante link krizzz, bedankt.
Ik ben er nog niet achter.
Als wij al een natuurlijke taak op deze aarde zouden hebben, dan moet die door iemand zijn bedacht en opgedragen met een doel.
Dat doel voldoet in ieder geval niet aan de SMART criteria:
Specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden.

Dan zou ons leven op aarde een project zijn.
Ik vind het projectplan al behoorlijk onduidelijk. De visie op de uitvoering niet helder, de organisatiestructuur heel rommelig.
Als niemand weet wat zijn/haar taak is in deze hele organisatie, ja dan kom je er niet, he?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, inderdaad, zit die projectleider te slapen of is hij gewoon incompetent?
Zorgen,dat er nog meer mensen komen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat heen en vermenigvuldigt u.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zorgen dat de wereld niet dierloos en niet mensloos wordt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een natuurlijke taak?? Mochten wij die hebben, dan is het enige antwoord hierop : Onszelf voortplanten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ervaren van het Ene bewustzijn,maar dan op een subjectief niveau.

Ons lichaam is het voertuig wat ons door de natuur is geschonken en dat moeten we onderhouden door middel van eten,onze leefomgeving gezond te houden en voor nageslacht te zorgen zodat de energie kan worden doorgegeven,zodat het bewustzijn zolang mogelijk kan voortleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb u naaste lief zoals uzelf,help de armen en zieken zoveel het mogelijk is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de Bijbel staat: Ga heen en vermenigvuldig u. Verder hebben we geen natuurlijke taak. Wel verantwoording naar de aarde. En dat is dat we er anders dan op deze manier mee moeten omgaan.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geachte,

Ik vermoed dat je iets anders wil zeggen dan een natuurlijke taak, eerder wat is de taak die de mens toebedeeld heeft gekregen hier op aarde ?

In de eerste plaats zijn wij hier om aan ons zelf te werken
en ook anderen te helpen hetzij op spiritueel, psychologis ch of materieël vlak !

Een tweede taak is zorgen voor het nageslacht !

Een derde taak is het instant houden van de natuur dit houdt ook in respekt voor het leven, voor onze aarde en al zijn grondstoffen !

Wij dienen rentmeesters te zijn over de schatten die ons werden toevertrouwd en geen rovers van deze schatten !

Wij zijn uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor het verder bestaan van onze planeet Aarde en het nageslacht !

Voor meer info verwijs ik graag naar de volgende linken !

Veel leesgenot !

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees hier overal voor nageslacht zorgen. De dag van vandaag is dat juist het laatste wat we moeten doen. Ik weet dat de mens het moeilijk heeft dit toe te geven maar het slechtste wat we nu kunnen doen voor de natuur is wel degelijk kinderen krijgen. Komt weer alleen de mens ten goede en is negatief voor al het andere leven hier op aarde. Het is enorm vervuilend (elk kind is een mens bij die zijn heel leven gaat vervuilen), het is slecht voor de overbevolking (plaats-, voedselgebrek en gebrek aan drinkbaar water), etc.
Als de mens al een natuurlijke taak zou hebben dan zou het heel simpel zijn: sterven en zo de aarde terug te voeden voor de volgende generaties, waarmee ik bedoel mens, dier en plant. Dat is het "doel" van elk leven hier op aarde. Zo creëer je een vicieuze cirkel die het leven hier al miljoenen jaren in stand houdt. De 1 zijn dood is de ander zijn brood ...