Het komt niet als een verrassing dat de meest voorkomende vogel in de wereld is een ras van tamme kip, het Rode Gallus. In 2003 werd geschat dat de bevolking van de wetenschappelijk naam Gallus gallus domesticus was iets meer dan 24 miljard. Dat is vier kippen voor elke persoon op aarde, plus een paar reserveonderdelen. Er zijn een paar wilde Rode Gallus, genaamd Gallus gallus, zonder dat de kippen, maar hun aantallen zijn gering vergeleken met de gedomesticeerde ras, en ze zijn allebei beschouwd van dezelfde soort. Traditioneel wordt gedacht dat de kip was gedomesticeerd in India, maar nieuw bewijs toont de punten voor de kippen als eerste gedomesticeerde in Vietnam meer dan 10.000 jaar geleden. Van Vietnam en India, kippen hebben hun weg naar Klein-Azië en vervolgens naar Griekenland. Van Griekenland, werden ze uitbreiden tot Europa en de rest van de bekende wereld. Europese kolonisten brachten hen vervolgens naar Amerika. Vanwege de lage kosten van kippen, zijn ze meer dan enig ander landdier gegeten en dit is de belangrijkste reden waarom zij zijn de meest voorkomende vogel.

Zoals voor heel het wild levende vogels, de meest voorkomende is de Europese huismus, Europese huismussen zijn te vinden op 2 / 3 van het landoppervlak van de planeet. Net als de kip, werd deze vogel de hele wereld verspreid door de Europese kolonisten. De Rode-Quelea, Quelea quelea gefactureerd, loopt een goede tweede voor de meest voorkomende vogel in het wild. Hoewel ze slechts gevonden in een specifieke regio van Afrika, hun bevolking is 1,5 miljard sterk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

de kip

http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_most_common_bird_in_the_world
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat had ik nooit dacht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 grappig daar denk je nu echt niet aan :-)
Ter wereld denk ik de meeuw. In Nederland is het de Merel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de Geluksvogel.

Maar vaak weten ze dat zelf niet eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij komt de Pechvogel veel vaker voor! XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wereldwijd gezien zeker Colconbri.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, 't is niet anders...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal wel erg zuur zijn als er meer pechvogels zijn dan geluksvolgels. Misschien beseffen een hoop mensen niet dat ze toch eerder een geluksvogel zijn.
Kip het meest veelzijdige stukje vogel ter wereld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
KIP!