Wat voor vogel is dit?

Het gaat om de zwarte vogel. Is dit een raaf, een kraai, een roek, een kauw, of een ander soort vogel?

Toegevoegd na 14 minuten:
De foto's zijn door mij gemaakt op Fuerteventura (één van de Canarische eilanden).

Picture for question
Cryofiel
13 jaar geleden
in: Biologie
4.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gok op een raaf...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu wil ik toch weten wat dat andere vogelbeest is...
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat witte geval is volgens mij een ibis.
Rieneke1
13 jaar geleden
het is in ieder geval geen kauw of kraai, en ook geen roek (die draagt een broek :))
maar of het een raaf is of een totaal andere vogel uit azie of zo, geen idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt meer op een raaf, die hebben de snavel krommer dan de anderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ibis en een mooie zwarte Raaf. Je hebt je wel vermaakt zo te zien.

Het beste antwoord

Je moet even op mijn bron kijken, daar kun je de soorten vergelijken met de geluiden die ze maken, misschien heb je daar wat aan.
En daar worden ook duidelijk de verschillen uitgelegd.
Hoop dat je eruit komt.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik denk de raaf, die komen daar ook voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Lijkt op 'n Roek omdat die een wat 'groffere' snavel heeft als een kraai.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is een kraai en geen roek; een roek is iets groter dan een kraai en heeft een witte snavel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is in ieder geval een kraaiachtige en een kauw/roek is het zeker niet. De zwarte kraai is de vogel die we in de volksmond kraai noemen. Een raaf lijkt het op maar vind de snavel niet bij hem passen.

Dus ik ga voor de Dikbek kraai (jungle Crow).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja nu ik gegoogled heb, deze lijkt er ook op.
Ik hou het op een Raaf.

Kijk eens op de volgende site, de vogel die daarop gefotografeerd is, lijkt sprekend op jouw vogel, is een raaf die gefotografeerd is op Fuerteventura.

Toegevoegd na 16 uur:
Handig als ik het linkje er dan toch even onder plak:

http://fiveprime.org/hivemind/Tags/kr%C3%A4he,raven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welke site?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps...