Wat voor vogel is dit?

Wij zijn onlangs op tenerife geweest en zagen daar deze vogel. Het leek voor ons een duif (soort) maar kunnen deze helemaal niet terug vinden. het opmerkelijke is de kleur vleugel. Roze.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Het is een duif, maar het is onduidelijk(zelfs voor experts) waarom deze roze plekken hebben, sommige experts wijzen het dieet van de duiven aan als oorzaak(zoals de roze kleur van de flamingo's door het eten van garnalen komt) Anderen zeggen dat de kleur opzettelijk is aangebracht door vandalen/grapjassen, en weer anderen denk dat de vogels gebadderd hebben in verontreinigd water. Wat vaststaat is dat het om een gewone duif gaat die een bijzonder avontuur heeft beleefd.

Zie bron voor roze neefjes in Londen

Toegevoegd na 3 minuten:
Het blijkt zelfs dat Spaanse duivenmelkers duiven een kleurtje geven om zich te onderscheiden, het hoeft dus niet persé om plaaggeesten te gaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Plus. Ik dacht eerst aan de roze duif van Mauritius, maar de getoonde duif is meer roze.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heel erg bedankt!