Wat voor een aap is dit en kan ie ziek worden van Magnums en Cornetto's?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.6K

Het beste antwoord

Het is een makaak.
Ziek worden apen niet (vaak) van van mensen geroofd voedsel. Niet alleen makaken, ook bavianen moet je niet in de buurt van voedsel vertrouwen, ze zullen alles doen om het van je afhandig te maken.

In Afrika zijn we ooit een heel brood kwijtgeraakt aan een aap. Het beest wist onze "keuken" binnen te dringen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

denk dat het niet gezond is suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt een wol of capucijner aap. De aap zal van het ijs niet zo snel ziek worden maar wel zal de grote hoeveelhied suiker op den duur slecht voo zijn gebit zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De soort aap is mij niet bekend. Ziek worden van genoemde versnaperingen is idd mogelijk,als het aapje deze in ongelimiteerde hoeveelheden tot zich neemt. Bij het nuttigen van één van deze lekkernijen per etmaal,zullen er zich geen ziekte verschijnselen voordoen,maar echt gezond is het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is zonder twijfel een Makaak. Een ijsje zal hij lekker vinden, maar dat is natuurlijk geen natuurlijke voeding voor hem. Een banaan is beter. Nootjes niet, daar krijgt hij ook buikpijn van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De aap is inderdaad een Makaak. Makaken leven vaak min of meer tussen de mensen en zijn echte voedselrovers. Verbaast me niks dat hij een ijsje heeft afgepakt van een mens, of anders een half ijsje uit de afvalbak heeft gesnaaid.

Gezond is het niet, apen eten van nature andere producten. Meteen ziek er van worden, wordt hij ook niet.

Neem als vergelijk de patatduiven, die wij kennen in ons land. Duiven die in de steden rond de Febo struinen en voedselresten van straat en uit de afvalbakken pikken. Gezonde duiven zijn het niet, zie je ook aan hun verenpak, maar overleven doen ze het wel, ondanks de slechte voedingskeuzes, die ze maken.
13 jaar geleden
Dat kan onmogelijk gezond zijn voor die aap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt op mijn broer en die houdt van de genoemde ijsjes. Dus....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze makaak denkt gewoon... ach jullie zijn mijn grote 'neven', en jullie worden er ook niet ziek van al is het niet jullie natuurlijke voeding... laat mij dan ook es smullen...
Teveel ijsjes zullen wel buikpijn geven, maar dat geldt voor mensen ook....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is meer een ondeugende snotaap. Maar ziek zal hij er niet zo snel van worden.