Waarom groeit er juist om je mond en onder je oksels veel haar?

Er vanuit gaande dat het haar bedoeld is om je te beschermen tegen de kou lijken die plaatsen me niet geheel logisch. Onder je oksels is het toch al warm als je je armen niet buitengewoon strekt. En als het koud is heb je bescherming van je neus meer nodig dan van je mond.

13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Wimpers, snor, wenkbrouwen is voor bescherming.
Niet alleen voor kou maar ook om te voorkomen dat er stof in je ogen/neus komt. Zweet opvangt.

Oksel en schaamhaar is tevens bescherming, het zijn zwakke plekken!

Toegevoegd na 3 minuten:
Het heeft ook te maken met de dikte van de huid, dus opnieuw voor bescherming.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het haar is niet alleen bedoeld als bescherming voor de kou maar ook om transpiratie op te vangen.Dus ook voor de oksels en bovenlip en wenkbrauwen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
Nou, dan wil ik ook haar op mijn voorhoofd, in mijn nek en op de vouw onder mijn borsten. ;-)
Den snor om je snot op te vangen. Zelfde functoe als de wenkbrauwen die het zewwt uit den ogen houdt.
Okselhaar om je zweet op te vangen en sommoge vrouwen vallen er op.
Schaamhaar om het af te kunnen scheren. Verhoogt de potentie, dus zeeeeer belangrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezichtsbeharing laat ik even over aan de andere knappe koppen hier. Maar m.b.t. het okselhaar (en geldt ook voor schaamhaar) wordt als reden gegeven dat het geuren vasthoudt. Nu misschien overbodig, maar vroegah toen wij nog oermenschen waren niet.

Dus dames met oerwouden onder de oksels en uitpuilende slipjes: kom niet aan met het excuus: 'het zit er niet voor niets!' want dat zit het nu wel!