Kunnen huisvliegen ook achteruit vliegen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, Bij mij kunnen ze wel achteruit vliegen alleen dan moet ik ze wel eerst een zwieper met de mepper geven.

Antwoorden (3)

nee dat komt omdat hun vliegpeesje zit en zorgt ervoor dat de vleugel daar aan van blijft zitten. Wij kunnen ook onze arm helemaal rond draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, huisvliegen kunnen niet achteruit vliegen.
Enkel libellen kunnen achteruit vliegen door hun vleugels op een bepaalde manier te bewegen. Hoe dit mogelijk is, is tot op heden nog niet opgehelderd, maar het feit dat de libellen, voor zover bekend, de oudste groep insecten is, hebben ze zich ook langer kunnen ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op Animal Planet hebben ze zeer vertraagd laten zien dat Vliegen wel degelijk achteruit kunnen vliegen.
Ze doen dit echter zo snel dat het met het blote oog niet opvalt.
Het is zelfs zo weinig bekend dat er op internet niks over te vinden is.
Zelf heb ik al kunnen vaststellen,dat fruitvliegen,bijen,hommels en muggen dit ook kunnen.
En zoals door de meeste mensen bekent en dat heb ik ook al gezien,is dat libellen ook achteruit kunnen vliegen.

Toegevoegd na 15 minuten:
Dit vergat ik bijna nog:
Tijdens die zeer vertraagde beelden lieten ze ook zien dat vliegen zelfs ondersteboven kunnen vliegen.
Dat doen ze als ze in een huis zijn en op het plafond willen landen.