Ik heb een rattenslang nou is ghet geslacht niet bekend is dit te zien zonder te doen zonder een sonde

Ik zou graag willen weten wat het geslacht is van m ijn slang maar dan zonder een sonde te hoeven gebruiken wie weet raad????

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Als hij uiteindelijk eitjes gaat leggen is het een vrouwtje.

Toegevoegd op 17-06-2009 17:11:44
en nu serieus:
Het verschil tussen man en vrouw is bij de rattenslang te zien aan de staartwortel, die bij de man dikker is. Daarnaast kan het geslacht bepaald worden door met een sonde de diepte van de geslachtsopening te bepalen, bij het mannetje is deze dieper. Laat dit altijd doen door iemand met ervaring.
Ongeveer 35 tot 60 dagen na de paring worden de eieren gelegd. Eén tot twee weken voor het leggen van de eieren zal het vrouwtje een keer vervellen. Het legsel bestaat uit 5 tot 30 eieren. Deze kunnen bebroed worden bij 26 tot 29 graden Celsius in een broedstoof of een gesloten bak met een vochtigheidsgraad van 80 tot 90%, waar u wel regelmatig wat verse lucht in moet laten. Na 50 tot 70 dagen komen de eieren uit. De pasgeboren jongen zijn zo’n 15 tot 30 centimeter lang.
Na twee tot drie jaar is de rattenslang geslachtsrijp. De leeftijd waarop dat gebeurt, is mede afhankelijk van de hoeveelheid voer die de slang krijgt. De rattenslang blijft zijn hele leven doorgroeien en zal daarom ongeveer zes tot zeven keer per jaar vervellen. Een rattenslang wordt in gevangenschap vaak tenminste vijftien jaar oud maar er zijn ook exemplaren bekend van meer dan twintig jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mijn vader zei vroeger altijd als je dat wilde weten bij een vogel: dan moet je zachtjes rammelen, als je niks hoort is het een vrouwtje, als je hoort rammelen(de balletjes) is het een mannetje ;)