ik gebruik zypadhera en wil kinderen krijgen kan dit medicijn geen kwad voor het krijgen van kinderen?

zypadhera is een anti psychotica depot

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Biologie
tinus1969
7 jaar geleden
Heb je de bijsluiter gelezen? Ik zou me overigens meer zorgen maken over de reden dat je dit antipsychoticum blijkbaar nodig hebt. Praat eens met je arts of therapeut.

Antwoorden (2)

Dit staat in de bijsluiter:
Bent u zwanger, denkt u zwanger te zijn, wilt u zwanger worden of geeft u borstvoeding? Neem dan
contact op met uw arts voordat deze injectie aan u gegeven wordt. U mag deze injectie niet krijgen als
u borstvoeding geeft omdat kleine hoeveelheden olanzapine in de moedermelk terecht kunnen komen.
De volgende symptomen kunnen optreden bij pasgeboren baby's van moeders die ZYPADHERA in
het laatste trimester (laatste drie maanden van hun zwangerschap) hebben gebruikt: trillen, stijve en/of
zwakke spieren, slaperigheid, opwinding, ademhalingsproblemen en problemen met voeden. Als uw
baby last krijgt van een van deze symptomen, neem dan contact op met uw arts.

Bespreek dit dus eerst met je behandelende arts.
fremar
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
had er bij moeten zetten dat ik een man ben
maar ga dit zoiezo bespreken met mij arts
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
u wilt dus vader worden, misschien heeft het medicijn ook bijwerkingen bij mannen, dat zou kunnen.
In de bijsluiter staat dat soms tot de bijwerkingen behoort:
Seksuele stoornissen, zoals minder zin in vrijen en moeilijker een erectie krijgen.

En bij vrouwen is een zelden optredende bijwerking onregelmatige menstruatie of wegblijven van de menstruatie (maar ik ga er gezien de gebruikersnaam vanuit dat jij een man bent).

Ook wordt aangeraden aan vrouwen om het medicijn beter niét te gebruiken als ze zwanger zijn of willen worden. Er is nog te weinig bekend over het gebruik ervan tijdens een zwangerschap, op de laatste weken ervan na: het kind kan dan na de geboorte last hebben van bewegingsstoornissen en ontwenningsverschijnselen.

Het medicijn heeft dus zeker wel invloed op het krijgen van kinderen. Het zal moeilijker lukken. En als een vrouw het slikt in de laatste maanden van haar zwangerschap dan kan het ook kwaad voor het kind.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De vragensteller blijkt een man te zijn.