Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom smaak je soms bloed als je (in mijn geval) 1km loopt?

als ik lange afstanden loop smaak ik tijdens het hijgen bloed

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
696
Cryofiel
12 jaar geleden
"Ik smaak bloed"... uit welke streek is zulk woordgebruik afkomstig? (Gewoon nieuwsgierig - ik ken deze manier nog niet.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is niet normaal ga naar je huisarts
zondag
12 jaar geleden
In ABN is het niet -ik smaak bloed- maar -ik proef bloed-.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is echt vies.. die ''ijzer'' smaak..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het Limburgs. Maar wat ik me afvraag:
Bedoel je echt dat je 1 km. een lange
afstand vind?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik herken dat ook, volgens mij niks ernstig.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je bloed druk loopt op. Je hebt kans dat je te dun bloed hebt. Als je een wondje hebt word dat wontje dicht gestold door witte bloed lichaampjes en weefsel. Als je te dun bloed hebt kan je af en toe bloed proeven. Of als je een wondje hebt geneest dat langzaam... Anders om heb je trombose maar dat is in dit geval niet ver spraken. Het handigste is om naar de huisarts te gaan met de sympthomen van bloed proeven en hevige ademhaling, want dit is geen normale reactie

Toegevoegd na 3 dagen:
En zie hier onder :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vermoed dat dit bloed afkomstig is van je tandvlees die in een slechte conditie verkeerd. Doordat je aan het lopen bent gaat je bloed harder stromen en komt er wat meer doorbloeding en bloeddruk.
Maak een afspraak bij de tandarts of mondhygiënist en laat je tandvlees grondig nakijken.

Als je zeker weet dat je tandvlees in goede conditie is en je vermoed dat het bloed via je luchtpijp of slokdarm omhoog komt dan moet je je met een drafje naar de huisarts spoeden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed uitleg!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding