kunnen apen fietsen?

Kunnen apen die niet getemt zijn fietsen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Biologie
1.8K
SimonV
7 jaar geleden
Ik weet niet of deze aap het geleerd heeft, ik denk het wel: http://2.bp.blogspot.com/-BeIq0V3I1I0/UUolC6XfvsI/AAAAAAAAAGA/ZYBR7A247Tk/s320/anigif_enhanced-buzz-19048-1363116994-4.gif En deze zeker:
https://www.youtube.com/watch?v=CwexQZdrFmM

Antwoorden (1)

Allereerst : je kunt niet spreken over ...een AAP..., er zijn vele diersoorten die voor de mens globaal onder die categorie vallen en niet hetzelfde zijn of kunnen.

Je bedoelt vermoedelijk dat een 'aap' in de jungle niet zal kunnen fietsen. Klopt.

Een klein kind leert fietsen op jeugdige leeftijd. Een volwassen mens kan ook leren fietsen (fietsles voor volwassen immigranten), dus dat is het punt niet, het is te leren op oudere leeftijd.

'Apen' in gevangenschap leren(?)/leerden ook fietsen.

Antwoord
Ja , apen kunnen fietsen.
Apen die niet getemd zijn/niet in gevangenschap, maar in het oerwoud leven, kunnen niet fietsen, want ook apen moeten het leren, net als mensen.

[Kleine voetnoot : als een niet getemde 'aap' iemand zou zien fietsen, zou deze het zichzelf misschien wel kunnen aanleren.]
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
jawel
samaiphon
7 jaar geleden
regelmatig in het circus te zien fietsende apen