Hebben mensen uit met een andere afkomst ook een andere pijngrens?

op tv zie je vaak mensen die pijn hebben. in Nederlandse programma's wordt de pijn echter veel minder geuit dan in bijvoorbeeld een Amerikaans programma. en dan bedoel ik niet alleen het gillen, maar ook duidelijke lichamelijke reacties. betekent dit ook dat ze daar een lagere pijngrens hebben? of is het echt dat mensen daar het minder erg vinden om te laten zien dat ze pijn hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
1.4K

Antwoorden (2)

Het laatste. Mensen die niet gewend zijn om pijn te hebben reageren in principe hetzelfde tenzij ze een bepaalde geremdheid voelen en tenzij ze door de programmamakers flink worden opgehitst (kijkcijfers zijn beter als je vooraf een stukje kan laten zien van gillende mensen).

Nederlanders zijn 'calvinistisch' van aard, doe normaal dan doe je al gek genoeg. Je hangt de vuile was niet buiten en je gaat niet gillen en schreeuwen op tv. Er zijn genoeg mensen die zich daar natuurlijk niet meer druk om maken maar het zit wel veel meer in Nederlanders dan in Amerikanen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
+
Ik denk dat hetzelfde geldt voor mensen van wie een dierbare op hoge leeftijd is overleden. Of ze worden opgehitst, of ze worden er op geselecteerd.
Dat hangt er van af wat je onder afkomst verstaat. Zoals jij het bedoelt, Amerikanen versus Nederlanders ofzo, is er geen aantoonbaar verschil. Als je met afkomst iemands persoonlijke achtergrond bedoelt dan wel. Sporters (bijvoorbeeld wielrenners in de Tour de France) hebben een grotere pijntolerantie dat niet sporters. Mensen die een harde jeugd hebben gehad of een hard leven hebben, hebben dat ook.

Daarnaast moet je niet vergeten dat de pijngrens voor iedereen anders is.