Waarom is de mens niet aangepast aan het klimaat?

Zonder kleding en externe verwarming, zouden wij sterven in de winter, hoe kan het dat dieren acclimatiseren en wij niet, zelfs tropische dieren kunnen zich aanpassen hier, dat wij kleding dragen geloof ik niet aangezien mensen vroeger echt wel kou leden ondanks kleding.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dieren zijn aangepast aan de klimatologische omgeving, Mensen zijn er eventjes en gaan dan weer verder met hun reis en nomadenbestaan. Hoe langer je op een grondgebied verblijft hoe beter jij je aanpast aan het grondgebied.
Bij snellere klimatologische veranderingen zijn de offers van dieren het grootst in gevangenschap.
Mensen vluchten en de dieren blijven (laten zij) achter... Steden hebben soms een langen historie der verstening. Indien de steden niet meer kunnen worden gevoed, vluchten de inwoners weer naar voedselrijke gebieden buiten hun welbekende zone van meestal tussen de 200 km of zelfs voorbij 2000 km... Goeie reis of blijf je eten met de beesten... -.-
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De mens heeft zich WEL aangepast aan het klimaat, namelijk door de hersens verder zo te ontwikkelen dat de mens in staat is kleding te maken...!

Antwoorden (1)

Wim Hof heeft hier een boek over geschreven. het heet 'Koud kunstje'.