Wat merken een kat en dienst baasje wanneer de kat chocola heeft gegeten?

Chocola is giftig voor katten. Ze kunnen er flink ziek van worden, en er zelfs aan overlijden.

Stel nu dat één van mijn katten een redelijke hoeveelheid chocola heeft gegeten, zonder dat ik dat weet. Wat merkt de kat daarvan, en wat merk ik daarvan?

Toegevoegd na 2 minuten:

Ik bedoel zoiets als:
- De kat heeft pijnlijke darmkrampen en ziet dubbel.
- Het baasje ziet een lusteloze kat die vreemd miauwt en zich slecht kan oriënteren.

Bovenstaande is puur verzonnen, het dient alleen maar om te illustreren dat ik graag de verschijnselen wil weten zoals de kat die ervaart, en zoals het baasje die ervaart - daar zal immers verschil tussen zitten.

Cryofiel
7 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Katten kunnen ziek worden als ze chocola eten. Symptomen kunnen zijn: braken, diarree, verhoogde hartslag, verhoogde lichaamstemperatuur, verhoogde ademhaling, verminderde eetlust en vermoeidheid. Als een kat chocola heeft gegeten, is het belangrijk om een dierenarts te raadplegen.
Bronnen:
een maand geleden