Hoeveel vogelsoorten zijn er in de wereld,en welk werelddeel leven de meeste?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
3.4K

Het beste antwoord

er is nogal wat discussie over! Sommige bronnen zeggen meer dan 10,000 soorten, andere houden het eerder op 9000. Hieronder is een schatting per continent:

3,200 South America
2,900 Asia
2,300 Africa
2,000 North America (from Panama north + Caribbean)
1,700 Australia + surrounding islands
1,000 Europe
65 Antarctica

(bron: http://www.birding.com/species.asp)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk tienduizenden zo niet meer. Denk dat er veel uit Afrika en Azie komen.