Is het een sporadische uitzondering als een kind geboren wordt en niet op de vader of moeder lijkt noch broers of zussen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is niet erg beste Leon plus 1 voor je vraag

Het beste antwoord

Nee, dat is geen sporadische uitzondering.

Het komt geregeld voor dat een kind niet méér op de ouders lijkt dan op een willekeurige voorbijganger. Het is soms volledig projectie dat het kind op de ouders zou lijken. We zoeken heel graag naar overeenkomsten, ook als die er niet zijn.

Zo ken ik geadopteerde kinderen die van veel kennissen te horen krijgen dat ze zo op hun ouders lijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1 is wat Stippel jou laatste zin,mensen willen zo graag slijmen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, toevallig trof het mij onlangs ook. Een meisje waarvan ik weet dat ze geadopteerd is, heeft toch trekken van moeder. Imitatie heeft ook wat invloed, en als de bouw van het gezicht wat overeenkomst vertoont, zou je het haast zeggen.

Andere antwoorden (2)

Het lijken op iemand is een subjectieve waarneming, waar de toeschouwers altijd van mening over verschillen.
Bij gebrek aan een objectieve meetmethode t.a.v. gelijkenis is deze vraag niet te beantwoorden.
AWM
13 jaar geleden
t gebeurd wel vaker dat het kind niet op de rest van het gezin lijkt,maar hoe ouder het wordt komen de gelijkenissen boven water.vaak als je kinder-foto's ziet van de ouders kan je t ineens wel goed zien