Hebben wilde dieren ook vrije tijd?

naast wat ze doen om in leven te blijven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.3K

Het beste antwoord

Nee, ik denk dat wilde dieren zich constant bezighouden met overleven. Eten zoeken, roofdieren vermijden. Al is het niet zo zwart-wit als je zou denken. Als je bovenaan de voedselketen staat, kan je een beetje luieren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

ja ze slapen immers en dat doe je in je vrije tijd, en eten en uitbuiken kan ook niet in de baas zijn tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slapen doen ze ook iom in leven te blijven.
Ja, denk maar eens aan die luie slapende leeuwen die je in natuurfilms ziet... Maar meestal zijn ze niet actief dan, omdat ze inwendig wel degelijk bezig zijn...met verteren van voedsel bij voorbeeld... of met bijkomen van gedane inspanningen....Dus eigenlijk is ook hun vrije tijd, en uitrusten iets wat ze nodig hebben en doen om in leven te blijven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wilde dieren uit het circus wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is maar hoe je het bekijkt.
Een onverwachte fout van de leeuwentemmer, en hij is de prooi.
Ja Gerrit, in de periode dat de 'kleintjes' zelfstandiger worden geeft dat meer vrije tijd voor de ouders...

Toegevoegd na 16 minuten:
't is eigenlijk hetzelfde als bij mensen. Maar, dat moet jij toch weten....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij liggen ze nog liever te luieren dan dat ze wat doen.
Als wij als mens mochten kiezen lagen we het liefste ook hele dagen te luieren :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt van de diersoort af. De meeste dieren besteden wel de meeste tijd aan het verzamelen van voedsel of jagen. Maar veel grote katten hebben nar een goede maaltijd wel voor een tijdje genoeg. Ze hoeven ook geen nesten te bouwen dus liggen ze vaak releaxed in het zonnetje hun zebra of gnoe te verteren en voor tebereiden op zijn taak als mest voor planten die weer door nieuwe zebra`s worden gegeten.
Je hebt ook dieren die jaarlijks een vliegvakantie nemen naar het verre zuiden.Maar dit zijn toch lange vakanties en ook in de vakantie moet er gegeten worden.
Verder zijn ze ook bezig zelf in even te blijeven en dat alleen is voor sommige dieren al een dagtaak.
Je hebt dan ook nog dieren in de nachtploeg die natuurlijk overdag al dan niet ondersteboven uitrusten.
Of je echt kunt stellen dat ze vrijetijd hebben nee, ze hebben geen verplichtingen alleen in leven blijven en voortplanten Het gedeelte tot mest gaat vanzelf.
Al met al hebben veel dieren wel een druk bestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, alleen de gekke mens is een diersoort met het concept 'vrije tijd'. Dieren doen alleen maar dingen om in leven te blijven en zich voort te planten.
Ze slapen en paren ook niet omdat ze het lekker vinden, maar gewoon omdat het moet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vogels op mijn balkon hebben veel vrije tijd.Als ze gegeten hebben in mijn restaurant kunnen ze gemakkelijk een kwartier in de zon zitten zonder ook maar één keer te fluiten of een veertje te verleggen.
Jonge kauwen kunnen uren spelen.
Kippen liggen te zonnebaden in een zandput.
Ik denk dat elk dier dat zich goed voelt een evenwicht kent tussen werken om te eten , rusten en spelen.Net als wij, de mensen die zich niet of niet-meer laten opjagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De dieren hebben zeeën van tijd. Als hun buik volzit, zitten ze lekker te genieten. beetje op een tak zitten kijken naar andere vogels. Een haas hupt wat doelloos rond, de kat kijkt ongeïnteresseerd naar de hond....

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh het ging natuurlijk alleen over wilde dieren... Wilde dieren, ook, hangt er sterk vanaf. sommigen leven ook voortdurend in stress. anderen niet. erg afhankelijk van welk dier het is. een stokstaartje, of een leeuw. twee uitersten denk ik zo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen hebben verplichtingen, daarnaast hebben ze vrije tijd. Paarden b.v. hebben ook verplichtingen, ze moeten mensen overal heen rijden, maar gelukkig hebben ze ook vrije tijd en misschien zelfs vakantie. Maar een konijntje, nee, die heeft geen vrije tijd.