Sperwers eten over het algemeen kleine vogeltjes, zoals mussen en mezen.
De grootste prooien die ze vangen zijn houtduiven.
Nu zijn sperwers felle vogels, en de vrouwtjes zijn groter dan de mannetjes, dus uitsluiten dat ze een krielkipje pakken kan ik niet.
Per slot zijn houtduiven ongemeen felle vogels, die zich maar niet zo laten verschalken, daarbij vergeleken stelt een krielkipje niet zoveel voor.
Maar in het algemeen zullen ze zeker voor kleinere vogeltjes gaan.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ voor Rieneke. Een vrouwtje sperwer is in staat krielkippen te pakken maar ze doen het vrijwel nooit.