Ik heb een ei waar denk ik een kuiken in zit maar ik weet niet hoeveel graden het moet zijn waardoor die kan gaan uitbroeden? alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.2K

Antwoorden (4)

Dat gaat het beste in een broedmachine, hoeveel graden enzo weet ik ook niet, kijk eens op deze site
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op heel internet staat beschreven dat een ei niet makkelijk uitgebroed kan worden zonder machine.
Echter je zou het met een warmte lamp kunnen proberen,met de temperatuur rond de 35 a 40 graden.
Op de volgende pagina kun je een verhaal lezen van iemand die met succes zonder broedmachine eieren heeft uitgebroed.
http://members.multimania.nl/japieteeringapie/newpage9.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier staat alles wat je moet weten als je een broedmachine wilt gaan gebruiken:

http://www.wyandotte.nl/broedmachine.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat niet alleen om de temperatuur, maar eveneens om de vochtigheid. Bovendien moet je het ei geregeld keren.

Een ei uitbroeden is geen peuleschil, laat het aan de kip of de vakman-met-broedmachine over.