Wie weet welke kever dit is?

Toegevoegd na 29 minuten:
http://www.datkanikzelf.nl/temp/fotokladblok/tn3xewlc.jpg

Toegevoegd na 31 minuten:
http://www.datkanikzelf.nl/temp/fotokladblok/ctucmumf.jpg

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Biologie
Amadea
7 jaar geleden
Nog steeds een onzichtbare.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik weet het, krijg de foto's niet geupload....
Amadea
7 jaar geleden
Je kunt ook een afbeeldingensite als tussenstation gebruiken, en dan de link (beginnend met http:// en eindigend op .jpg) aan de vraag toevoegen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
nou, zoiets dan maar...
Amadea
7 jaar geleden
Zo, dat duurde lang om die geladen te krijgen. Zijn vast groter dan 4 MB, en dat is dan meteen de reden dat je ze niet op Goeie Vraag kon uploaden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
nee, ze komen niet aan de 4 mb en ik kreeg ook geen melding of zoiets. Hoe dan ook, de kever is zichtbaar... Zeg het maar.
in ieder geval bedankt voor je hulp.
Amadea
7 jaar geleden
Wat is ongeveer het formaat? Er is geen vergelijkingsmateriaal, dus moeilijk in te schatten hoe groot het beestje was.

Antwoorden (2)

Het is een (al dan niet bewerkte) foto van een Amerikaanse rivierkreeft zonder scharen.

Ik heb ze naast elkaar gezet voor je:

https://i.imgsafe.org/8aad81619b.jpg
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ mag aannemen dat Freek Mayenburg het zeker weet.
http://www.groenehartvertellingen.nl/Pagina/Auteur.htm
Amadea
7 jaar geleden
'k Vond het al zo raar dat er geen enkele gelijkenis met een kever te vinden was. Is nu duidelijk!
Amadea
7 jaar geleden
Wie heeft hier nou op de negatieve duim gedrukt? Het is 100% duidelijk dat het antwoord juist is!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank je Amadea.
Ja dat weet ik natuurlijk niet.
Het kan ook geen rivierkreeft zijn want die zijn meer dan 10 cm groot en komen niet voor op een asfaltweg
BarendV
7 jaar geleden
Lieve Henk, in een eerder door mij verwijderd bericht waarop de vraagsteller antwoordde, gaf hij aan dat het beestje op een weg naast een meer stond. Dat zou kunnen, maar een rivierkreeft met één arm en één zonder schaar, ruikt bij mij naar fotobewerking, of in het slechtste geval een rivierkreeft waar daadwerkelijk de scharen er levend vanaf zijn geslacht. *diepe zucht*
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Haha, Barend, het lijkt mij ook dat we op een verkeerd spoor zijn gezet.
Bedankt voor je reactie, we gaan gewoon door :)
Het is de stinkende kortschildkever.
Deze lijkt wat op een schorpioen, en de houding die de kever aanneemt is kenmerkend voor deze kever.