Waarom duurt de krolsheid van onze poes al 3 maanden met tussen pauzes van 2 weken en dan begint het weer,Hoelang nog?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.9K

Het beste antwoord

hoelang nog?
tot je het beestje laat castreren, of tot ze gedekt wordt.
en krolse poes loopt sterk verhoogd risico op baarmoederontsteking, suikerziekte, en mammatumoren op latere leeftijd.
bovendien is het zeer uitputtend voor het beestje om steeds maar krols te zijn.
handel in het belang van de poes, en laat haar castreren.
mocht je dat om bepaalde redenen niet willen. laat dan een staafje suprelorin implanteren.
geef haar niet de poezenpil, dat is nog gevaarlijker dan het krols zijn op zich.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bespaart me de moeite van antwoorden, helemaal goed! Ik heb één keer meegemaakt dat een poes heel jong al krols werd, dus even voordat we haar lieten castreren. Afgezien van de gezondheidsschade op langere termijn kan ik me er gewoon niets bij voorstellen dat katteneigenaren dat laten voortduren. En dan niet eens vanwege het lawaai dat een krolse poes maakt, maar voorál omdat het overduidelijk afschuwelijk is voor het beestje zelf.

Andere antwoorden (2)

Katten die buiten komen, zijn van voorjaar tot herfst, gemiddeld iedere 3 weken krols.. de krolsheid duurt ongeveer een week.. dus als je er last van hebt.. dan maak je borst maar nat!
Dan is sterilisatie het overwegen waard..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kat is ongeveer om de twee maanden weer krols, bij jonge katjes kan dat wat onregelmatig zijn nog. Het is niet goed als zo ee n jonge kat al drachtig zou worden. Dus binnen houden.
Wat jammer dat jullie dit niet hebben uitgezocht voor de kat in huis kwam.
Op internet is heel veel informatie te vinden en ook de dierenarts kan advies geven wat in jullie situatie het beste is voor jullie en de kat.