Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Langs fotografische weg is berekend dat het knipperen met je ogen onder normale omstandigheden 0,39 seconden vergt. Het sluiten duurt 0.04 seconde, het gesloten blijven 0,15 seconde, en het weer openen 0,20 seconde. En je knippert gemiddeld een keer in de drie seconden.

Het beslaat ongeveer een centimeter, de oogleden gaan dicht en open dus tweemaal wordt dat twee centimeter. Dus je zou 2 centimeter in 0,39 seconden om moeten rekenen naar een aantal kilometer per uur: 2 meter in 39 seconden, een uur is 3600 seconden, 3600 gedeeld door 39 is afgerond 92,3 en dat maal 2 meter is 184,6 meter. Een kilometer is 1000 meter. 184,6 gedeeld door 1000 is

0,1846 kilometer per uur ongeveer dat een oog knippert.
(Lees meer...)
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom een min?
SimonV
8 jaar geleden
Ik denk dat dit mijn schuld is. De vraag werd gisteren ook al gesteld en ik heb m'n antwoord hier weer geplaatst. Dat kwam neer op 21,6 km per uur:
https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20120410095433AArIsU4 Maar het antwoord van Amadea klopt wel, foute berekening mijnerzijds dus!
Excuus en compensatieplus.
SimonV
8 jaar geleden
Voor de duidelijkheid: min is dus niet van mij, iemand moet gedacht hebben dat mijn antwoord beter was.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel, haha :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding