Waar in je lichaam vindt meiose en mitose plaats?

Naast dat meiose plaatsvindt in de geslachtsorganen en dan mitose plaatsvindt in je lichaam, zijn er ook dan bijv. bij andere organen meiose/mitose. Simpelweg gewoon extra voorbeelden waarin deze biologische processen een rol spelen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
4.2K
Erna55
8 jaar geleden
Dit zijn processen van celdeling. Overal in je lijf worden cellen gedeeld.

Antwoorden (1)

Mitose vindt overal in je lichaam plaats want je hele lichaam bestaat uit cellen en die delen zich voortdurend om nieuwe te maken die oude cellen vervangen. Uitzondering zijn je hersencellen waarvan er na ongeveer je 18e geen nieuwe meer worden gemaakt terwijl er wel voortdurend sterven. Buiten het verschijnsel celdeling hebben mitose en meiose geen betekenis en komen ze niet voor.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar... Wat voor soort proces is er dan bij de huid? Bij de huid sterven constant je huidcellen af. Wat voor soort proces is dat dan, mitose of meiose?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je huidcellen vernieuwen zich elke maand. De manier waarop geef je in je vraag al aan: mitose. Huidcellen bevatten immers van elk chromosoom twee exemplaren