Hoe kan ik paddenstoelen het best bewaren?

Ik zou dolgraag paddenstoelen willen 'opzetten', zodat de vorm zo goed mogelijk bewaard blijft. Is er een mogelijkheid om paddenstoelen zo te bewaren dat ze praktisch gezien een leven lang goed blijven?

Als ik op bijvoorbeeld op Google.nl zoek, merk ik dat er eigenlijk alleen maar methodes tevoorschijn komen waar de paddenstoel later nog bereid wordt in een maaltijd, hier zoek ik dus niet naar.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
2.1K

Het beste antwoord

Een paddenstoel is het vruchtlichaam van een schimmel.
Hij groeit, wordt 'rijp' geeft zijn sporen af en sterft weer af. ( verrot)
Daar kan je niets tegen doen.
Uitzonderingen zijn bepaalde gaatjes zwammen die op dode bomen groeien.
Dat zijn paddenstoelen die langer dan een jaar oud worden, vaak jaren ) en die kunnen verhouten.
Eenmaal droog en verhout kunnen ze tientallen jaren worden bewaard.
Dit kan met gewone paddenstoelen dus nooit gebeuren
Zie het als een rijpe peer die je wilt bewaren, dat gaat ook niet en de peer zal gewoon verrotten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je een beetje handig bent zou je een soort mal kunnen maken, waarmee je later kunt gieten en zo precies de vorm bewaard blijft.
Maar het is dan alleen de vorm en niet de paddenstoel zelf.