Nee. travestie is namelijk niks meer dan een verkleedpartijtje, dat, geloof het of niet, zelfs losstaat van sexuele geaardheid of sexe-identiteit.

En aangezien dieren niet alleen geen kleding dragen, maar OOK nog eens geen onderscheid maken in wat mannen- of vrouwenkleding zou zijn (wat ook weer sterk afhankelijk is van wisselende mode), is travestie dus bij uitstek voorbehouden aan mensen.

Zelfs gedresseerde apen die gewend zijn kleding te dragen kun je nog niet van travestie ' verdenken' als een mannetjesaap vrouwenkleding zou aantrekken en vice versa. En er zijn in de natuur geen voorbeelden bekend van dieren die pronken met de uiterlijke kenmerken van de andere sexe (waarbij , grappig genoeg, het bij uitstek vaak juist de mánnelijke kenmerken zijn die opvallen en zich dus daarvoor zouden lenen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het zeker!
We zitten al aan de 99,9% nu!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt niet aan jou hoor, Kwebbel ; maar dit is vandaag al de zoveelste vraag waar ik serieus mijn best doe op een serieus antwoord, en vervolgens gewoon met flauwe geintjes wordt afgedaan, en de vragensteller nadrukkelijk niet op een juist maar op een 'gewenst' antwoord uit is. (Zie de vraag over de minstreel). Daar wordt ik ook een beetje balorig van....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het is inderdaad aan de vraagsteller/stelster om te bepalen wat ze het beste antwoord vinden..
Maar een waardevol antwoord beloon ik altijd..sowieso met een plusje en hele waardevolle antwoorden met 11 punten dus!
De foto hier boven is natuurlijk keileuk!
Dat daar dan ook minnetjes voor gegeven worden snap ik dan weer niet..een beetje humor verwerkt in een leuk antwoord wat WEL met de vraag te maken heeft mag zeker wel in mijn ogen!
zo houden we het leuk!

Andere antwoorden (3)

Ja, een wolf loopt soms ook wel eens in schaapskleren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal zijn de mannetjes al het allermooiste van het dierenrijk, dus zich mooier maken dmv extra kleur en avagantie zal niet echt opgaan.

Alhoewel er papagaaien en parkieten zijn die zich extra mooi maken met reepjes papier tussen hun veren, (helaas kon ik geen afbeelding vinden :-) )
Maar ik denk niet dat dat echt als een uiting van travestie verwijt zou kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dieren kunnen immers geen andere kleren aantrekken.......