hoe lang zoekt een postduif zijn huis?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
3.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hij zoekt net zo lang totdat hij het gevonden heeft. Geen duif is hetzelfde, dus het is gewoon afwachten.

Antwoorden (2)

Dat hangt natuurlijk van de duif af. Een postduif kan per dag maximaal 1100 kilometer afleggen. Afhankelijk van de afstand die moet worden afgelegd tussen losplaats en de eigen duiventil doet een kampioen duif daar 1 a 2 dagen over. Er zijn echter veel duiven die onderweg de reis onderbreken of verdwalen door bijvoorbeeld slecht weer. Die doen er langer over om dezelfde afstand af te leggen en komen soms nooit meer thuis.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Maar de vraag is niet hoe lang hij vliegt.
Daar kan je geen vaste tijd aan plakken.
Het hangt van veel factoren af hoe lang het beestje blijft proberen thuis te komen.

Heeft hij thuis vrouw en kinderen zitten?
Hoe fit is hij?
Wat is het karakter van de duif?
Heeft hij honger of een nieuwe voedselbron gevonden?

Zo zijn er veel zaken die (mede) bepalen hoe lang het beestje blijft zoeken.
Mijn indruk qua tijd is wel dat de duif eerder dagen dan weken blijft proberen thuis te komen.
Rieneke1