Ik heb op de hei deze kaak gevonden (zie foto) van welk beest is dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

Het is in ieder geval een vleeseter, misschien een vos?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In eerste instantie dacht ik aan een hond (achtige). Gezien de tanden sterk lijken op die van mijn hond.
Een vos is dus helemaal niet zo'n gekke gedachte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een das is ook nog een optie, maar het is moeilijk te zeggen omdat het maar een stukje kaak is. Het is inderdaad een vleeseter.
Gezien je deze kaak op een hei hebt gevonden,waarschijnlijk met bos in de buurt,ben ik er vrijwel zeker van dat dit een stuk onderkaak van een vos is,aan de staat van het bot te zien werd deze vos naar natuurlijke maatstaven zeer oud en ging het dood door ouderdom.De link over een hondachtige kaak is hier al gegeven.Ik keur deze link als zeer goed.
Het is dus niet nodig de link hier nodig eens te plaatsen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik kan zelf zien dat het de linkse onderkaak is.
Als je de rechterkant van de foto bekijkt dan zou in het gat op het uiterste puntje de ontbrekende hoektand moeten zitten.
Rechts op de foto dus.

Toegevoegd na 13 minuten:
Om de kaak juist te kunnen zien zou je de kaak moeten omdraaien,met de tanden naar boven dus.
Gezien het de linkse onderkaak is?