Hoe heet deze boom met "getande", "vingerige" bladeren?     [foto's]

Ik was in Dierenpark Amersfoort. Daar stond een boom waarvan de bladeren prachtig door de zon werden verlicht.

Ik heb die bladeren "van de achterkant" gefotografeerd, wat een aantal mooie plaatjes opleverde.

Maar: hoe heet deze boom?

Ik voeg twee foto's toe. De bovenste omdat je daarop de vorm van het blad het beste kunt zien. De onderste omdat ik dat de mooiste foto vind.

Cryofiel
8 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Antwoorden (2)

Dat is een verschijningsvorm van de Japanse Esdoorn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Iets specifieker, het lijkt me de Acer palmatum "Beni maiko" of "Chisio improved"
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Acer palmatum zal het wel niet zijn, hij heeft het over een boom.
De palmatum soorten zijn meer struikjes tot flinke struiken.
Het is een van de velen roodbladige Esdoorn´s
Moeilijk te zeggen welke precies, sommige lijken erg veel op elkaar

Toegevoegd na 5 minuten:
Mogelijk de Acer platanoides 'Faassen's Black' of die daar op lijken.