Wat voor kuiken is dit?

Mijn vriendin vond deze bij hun in de tuin in Zuid Frankrijk,we zouden graag willen weten watvoor vogel dit is.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het eind van de vraag had eigenlijk moeten zijn wat voor vogel het zou zijn geworden want hij leefde helaas niet meer toen ze het vond.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
1.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijkt me een kuiken van de wilde eend
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er komen daar in de hele omgeving geen eenden voor,het heeft geen zwemvliezen en het lijken klauwen maar toch bedankt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Aan de snavel te zien lijkt het een roofvogel, maar wat voor één??
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is zeker geen roofvogel. Het puntje aan de snavel is de eitand, dat iedere jonge vogel bezit. Kan de grootte vermeld worden? Zijn er hoge bomen in de nabije buurt? Welke kleur had de rug? Meer info zou handig zijn.
Rieneke1
8 jaar geleden
fader, dit is een hoenderachtige/nestvlieder, die komen niet uit bomen vallen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt, ik zat nog even met de reactie van @Tjidske in mijn hoofd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik dacht zwemvliesjes te zien aan de pootjes, zonder die is het inderdaad geen eend(achtige)

Het beste antwoord

Het lijkt het kuiken van een hoenderachtige: wellicht een jong fazantje.
Rieneke1
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hebben fazanten wel zwemvliezen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
laat maar: ik had die reactie nog niet gelezen van klauwen e.d.
Rieneke1
8 jaar geleden
Het zijn gewoon pootjes zoals kippen die ook hebben, geen klauwen.
Het lijkt maar zo omdat de tenen in de dood samengetrokken zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je wel Rieneke, ik wist niet dat die teentjes samengetrokken waren door de dood, Ik zei ook "het lijken klauwen"
Ik zal eens vragen of er fazanten o.i.d. in de buurt gezien zijn.
Rieneke1
8 jaar geleden
Ben benieuwd vlindertje! Ben niet bekend met wat er in die contreien rondloopt.
Dat het een hoenderachtige is, dat is zeker.
Fazanten zijn veel voorkomend, maar wie weet is het een korhoentje of patrijs.

Andere antwoorden (1)

Ik denk een eend
Daar lijkt het op

Toegevoegd na 9 uur:
Ganzen zien er ook zo uit.