Ik vermoed dat dit de larve is van de grote spinnende watertor (Hydrophilus piceus)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Cryofiel
8 jaar geleden
Zonder gele randen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Welke gele randen...? https://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_spinnende_watertor#/media/File:Hydrous_piceus_Larva_by_H._Henderkes.jpg
Cryofiel
8 jaar geleden
Deze:
http://www.naturephoto-cz.com/photos/others/geelgerande-watertor-83927.jpg
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is de Dytiscus marginalis, de geelgerande watertor dus... Ik snap even niet waar je met deze reacties naartoe wilt...? Aangezien deze tor en de larve mijns inziens nauwelijks overeenkomsten vertonen met de foto's uit de vraag.
Cryofiel
8 jaar geleden
Kennelijk zat jij "destijds" nog niet op GV... ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan heb ik blijkbaar inderdaad wat gemist. Snapte al niets van je reacties. :-p
zondag
8 jaar geleden
Cryofiel, die is goed! Ik dacht ook meteen aan de geelgerande toen ik het woord 'watertor' las. Ja dat waren nog eens tijden op GV. :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat is GV?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Juist antwoord. +
Cryofiel
8 jaar geleden
GV is de site waar jij op dit moment op zit te koekeloeren.
zondag
8 jaar geleden
Wat is GV? Ja, dát is een goeie vraag! Stel hem Fader. LOL!
nounka
8 jaar geleden
Ik ben eerder curieus naar die goede tijden en de 'watertor' waar ze het over hebben.
zondag
8 jaar geleden
Zoek dat maar op GVF op. Ik herinner me de details niet meer zo maar wel dat we enorm gelachen hebben en dat die geelgerande watertor op de achtergrond nog steeds een rol speel;t evenals een ontmoetingsdag van GV'ers in Boekelo op 30 februari.