Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

word je van verschillende dranken, anders dronken?

alle alcohol in dranken is toch diezelfde ethanol?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goe'i'e vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker vandaar dat ze zeggen : "wijn na bier geeft plezier" en bier na wijn geeft venijn. ( of zoiets ).
Hoe dat komt is mij ook een raadsel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Stel je krijgt ongeveer per glas (wijn, bier, jenever) evenveel gram alcohol binnen, dan zou je zeggen dat dit dezelfde invloed zou moeten hebben op je prestaties zoals reactiesnelheid. Toch heb ik persoonlijk andere ervaringen. Als ik voor het eten(dus nuchter) alcohol nuttig, heeft dit een negatievere invloed op mij dan tijdens of na het eten. Ook mijn conditie heeft invloed op mijn gedragingen. Het gaat dus niet zozeer over anders maar eerder over sneller/langzamer dronken worden.
Het anders dronken heeft met de situatie te maken waarin je drinkt. In gezelschap wordt je eerder vrolijker dan als je alleen drinkt. Ingewikkelt allemaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door dit antwoord werd me weer bekend dat verdeling in het lichaam De bepalende factor is voor effect/ opname. Dat kan jenever wellicht beter doen dan pisang. Het is de zuurgraad, enz wat mede bepaald hoe de alcohol wordt verdeeld in je lichaam.

Andere antwoorden (1)

dat kan, maar het is meer een kwestie van alcohol percentages.

absinthe, is bijvoorbeeld een van de sterkste drankjes die er bestaat(90-95%) en kan hallucinaties veroorzaken.

Raki, een beroemd grieks dessertdrankje bevat zo'n 70% alcohol en kan ook hallucinaties veroorzaken.

het ligt er dus echter aan hoeveel alcohol je in een bepaalde tijd benuttigd.

2 shotjes absinthe komt bijvoorbeeld harder aan dan 2 shotjes Heineken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding