Wat is het verschil tussen groeifactoren en prostaglandinen?

Ik weet dat beide buurcellen prikkelen tot een actie of ontwikkeling.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
1.6K

Het beste antwoord

Het is vooral een andere definitie/classificatie.
Groeifactoren zijn stoffen die een bepaald effect hebben op andere cellen: Die cellen gaan groeien.
Prostaglandines zijn een (bio)chemische klasse: Het zijn stoffen die afgeleid zijn van vetzuren, en 20 koolstofatomen bevatten met een C5-ring. Ze kunnen verschillende effecten hebben, waaronder ook groei.
tinus1969
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt !