Waarom planten dieren zich voort?

Dieren kunnen niet beredeneren. Ze kunnen eigenlijk net zo goed doodgaan. Wat is het dat hen er toe drijft toch voort te planten? Is daar onderzoek naar gedaan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
1.5K
Ivana
8 jaar geleden
Oer-instinct. Daar is geen beredeneren voor nodig. Het is dus een natuurlijke drift die in de genen verankerd ligt.

Het beste antwoord

Omdat alle dieren geslachtshormonen in zich hebben die hen in bepaalde perioden van het jaar, als ze hun hoogste concentratie bereiken, aanzetten tot voortplanting.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Logisch eigenlijk! Hahaha, bedankt!

Andere antwoorden (1)

dezelfde reden als bij mensen... het is bewezen dat dieren seks ook lekker vinden en ze willen gewoon hun soort beschermen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is bewezen dat dieren seks lekker vinden? Ik zou daar graag een bron voor zien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb ooit eens gelezen dat alleen dolfijnen en sommige aapsoorten plezier ervaren aan seks. Daarbij, kunnen mensen beredeneren dat het voor hun soort van belang is om te blijven bestaan, dieren niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ken maar weinig mensen die in de eerste plaats seks bedrijven ten behoeve van de voortplanting.