Van welk vogeltje zou dit nestje kunnen zijn?

het betreft een klein komvormig nestje in de klimhortensia.
erg netjes gemaakt, met vier piepkleine groene eitjes er in.
de omgeving is landelijk, met afwisseling bos en weiland.

Rieneke1
12 jaar geleden
in: Biologie
12.4K

Antwoorden (3)

Ik weet niet wat je precies met piepkleine eitjes bedoeld. Mijn eerste gedachte gaat namelijk uit naar een merelnest, zie afbeelding.

Toegevoegd na 4 minuten:
Aangezien ik de eieren van de merel toch niet als piepklein wil betitelen, ben ik nog even verder gaan zoeken.
Bij het roodborstje kom ik ook foto's tegen met groene eieren (maar ook met eiren die iets minder groen zijn).
Zie onderste foto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
nee, een merelnest ken ik, dat is veel groter, en de eitjes ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prachtige foto's!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind ik ook, maar ze zijn niet van mij, heb ze van internet geplukt.
Lijkt me van een mereltje
http://nl.wikipedia.org/wiki/Merel

en nog wat leuke info over nesten en eieren.

http://www.geaflecht.nl/het_vogelei
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
nee, daar zijn nest en eitjes te klein voor.
merelnesten ken ik wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
roodborstje eitjes? http://www.kiekkast.nl/Roodborstje/index.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tjonge jonge zeg, gelijk een -. Er wordt hier wèl meegedacht hoor! Vanaf hier kan ik het ook alleen maar gokken en onderbouwen met info.
Rieneke1
12 jaar geleden
compenseer ik je even bestevaer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lief van je.
't Gaat niet om die puntjes Rieneke. Maar ook in Real Life mèld ik mensen als ik het er niet mee eens ben. Zodat zij het weten, het waarom. Ik blijf dit de zwakste schakel vinden bij GV, dat minnen zonder toelichting.
De heggemus legt blauwgroene eitjes.
De eieren van de huismus zijn wit tot lichtgroen en gespikkeld.

http://www.slideshare.net/fambakker/heggemus-powerpoint