Kan men een vogelsoort herkennen aan de eitjes in een nest of zijn er ook dezelfde eitjes bij verschillende vogelsoorten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
4.8K

Het beste antwoord

Je kunt de elke vogelsoort aan diens eieren herkennen want geen twee soorten leggen eieren van precies dezelfde grootte, vorm, kleur en tekening. Wel lijken de eieren van veel soorten zo veel op elkaar dat het erg moeilijk kan zijn om de eieren met zekerheid aan een bepaalde soort toe te schrijven. En de koekoek is een geval apart: diens eieren lijken vaak sprekend op die van de soort waarin hij zijn ei onder schuift. Omdat koekoeken dat bij tientallen soorten doen waarvan de eieren vaak nauwelijks op elkaar lijken, varieert de kleur van koekoekseieren even veel.