Gaan er ook goede voedingsstoffen verloren in het maagzuur?

Kan het zoutzuur in de maag bijv. Vitaminen antioxidanten of andere gezonde ingrediënten onbruikbaar maken?

erotisi
9 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In principe zou dit onmogelijk moeten zijn want zoutzuur is een sterk oplosmiddel, dat betekent dat het naar de vloeibare vorm gaat. Dus dat zou betekenen dat het gewoon in de darmen opgenomen zou kunnen worden. Ik ben zelf geen bioloog dus heb er niet zoveel verstand van. Ik denk zelf dat dat door evolutie minimaal is.
Erna55
9 jaar geleden
Zolang als de mens bestaat, is het spijsverteringsproces niet veranderd.
Je kunt dus wel aannemen dat de "vitamines en andere gezonde ingrediënten" niet "onbruikbaar zijn gemaakt" .

Het beste antwoord

De maag is een sterk zuur milieu maar de meeste vitaminen en antioxidanten zijn zelf zwakke zuren en dus chemisch goed bestand tegen zuur milieu. Zoals al in de reactie aangegeven, het zou vreemd zijn als de opname van essentiele voedingsstoffen door het lichaam zelf onmogelijk zou worden gemaakt.