Zouden er vissen kunnen leven in de sloot op de foto?

Bij mij in de buurt zit dit "vieze" slootje.
Er drijft alg(?) op en het water ziet er troebel uit. Kunnen hier vissen in leven?
En zo ja welke?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
4.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja en zo te zien is het toch min of meer stromend water . Met variabele water hoogten . En de beschoeiing te zien . Als vissen het in een kom uithouden dan zeker in die sloot .
Reddie
9 jaar geleden
Je maakt hier een gebruikelijke denkfout.
Als je een slootje met helder water ziet, betekent dat dat er niets leeft.
Dit slootje barst van het leven. Er is kennelijk een enorme varieteit aan voedsel.

Het beste antwoord

De sloot ziet er wel vies uit, maar dat is de reactie op het mooie weer na de winter.
Het eerste zijn dan de algen die dan gaan groeien,
Door de zuurstof die deze algen zelf produceren, gaan de algen in plakjes drijven.
Als het nog zachter gaat worden, verdwijnen deze algen weer van zelf.
Eigenlijk maken de algen de waterkwaliteit beter.
In dit soort water kunnen alle inheemse zoetwater vissen prima leven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als deze sloot in verbinding staat met ander "waterwegen", dan kunnen hier best vissen in leven. Modderkruipers, stekelbaarsje, voorntjes, er kunnen diverse soorten vis in leven.
jc54
9 jaar geleden
Ik heb ongeveer zo'n slootje langs mijn terrein lopen en daar zwemmen zelfs al jaren goudvissen en andre kleine visjes in en er leven ook kikkers in !