Hebben afrikanen nu juist meest O positief of niet?

Ik heb wel eens gelezen dat alle afrikanen O positief hebben en dat dat de oudste bloedgroep is. Wij stammen af van de mensen uit Afrika,

Maar nu lees ik zojuist dat ze juist A hebben. Terwijl afrikanen juist nog veel jagen als ze in de bush wonen.

Wat is nu juist?
Gonna

9 jaar geleden
in: Biologie
3.2K

Antwoorden (1)

Afrikanen hebben het meest bloedgroep A .

Frequentieverdeling van de bloedgroepenBewerken:
Niet elke bloedgroep komt even vaak voor. In Nederland is 0+ de meest voorkomende en AB- de minst frequent voorkomende bloedgroep. Tevens is er een verschil in de verdeling tussen etnische groepen. Zo komt bij mensen van Afrikaanse origine vaak bloedgroep A voor en bij Aziaten komt vaak bloedgroep B voor.

Dat ze jagen en in de Bush wonen heeft geen enkele invloed op bloedgroepen. De link die jij denkt te kunnen leggen: dat bloedgroep O de " oudste" bloedgroep is, is niet wetenschappelijk verantwoord.
Erna55