Weet iemand wat voor boom dit is?

Toegevoegd na 3 minuten:
En is het groeisel normaal of een afwijking?

Toegevoegd na 3 minuten:
En is het groeisel normaal of een afwijking?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

De groene takken zijn maretakken, ook bekend als misletoe. Deze groeien vooral op eiken, esdoornen en meidoornen. Welke boom dit is, is niet te zien.

Toegevoegd na 2 minuten:
De maretak (Viscum album) is een groenblijvende plant uit de sandelhoutfamilie (Santalaceae). De plant leeft op bomen. Het is een halfparasiet: voor water en zouten is de plant afhankelijk van zijn gastheer. De maretak wordt ook mistletoe, mistel of vogellijm genoemd. In Nederland is de soort wettelijk beschermd. De maretak wordt thans ook met succes gekweekt.
bamibal
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
+ Dat is inderdaad zeker Maretak.
De schilferige structuur van de boomschors lijkt sterk op een Esdoorn en niet op de schors van de andere twee boomsoorten waar Maretak meestal op groet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
is populier nog een optie? daar groeit hij ook op