kangeroes koeien

waarom laten koeien winden
en kangeroes niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doen kangeroes dat niet? =O
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kangoeroes zijn welgemanierde dieren. Vergeet dat niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
welgemanierd? http://www.youtube.com/watch?v=KB_CYobIlEg http://www.youtube.com/watch?v=8B66gFbN3sg http://www.youtube.com/watch?v=eKf6d0SDv7k
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je hebt altijd uitzonderingen, he? :)

Het beste antwoord

"Kangoeroes laten minder scheten dan schapen
Sidney (Ananova) - Australische wetenschappers trachten uit te vissen waarom kangoeroes minder scheten laten dan schapen. Een zaak van staatsbelang, want de miljoenen schapen in Australië (en hun darmflora) vormen de belangrijkste oorzaak van broeikasgassen in het land. Kangoeroes zijn veel minder vervuilend. De wetenschappers hopen de bacterie te kunnen vinden die er verantwoordelijk voor is dat kangoeroes scheten laten die minder belastend zijn voor de ozonlaag. Die bacterie willen ze dan inbrengen bij schapen."

Conclusie
Het is dus een soort bacterie die zorgt dat er geen tot bijna geen methaan ontstaat bij de ontlasting, die kangoeroes in hun spijsverteringsstelsel hebben zitten. Wetenschappers hebben deze bacterie echter nog niet kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dat komt door het eten dat hij eet daar stoot hij vrijwel geen gassen mee uit
hij laat wel af en toe een wind maar veel minder dan andere dieren