Hoe gevaarlijk is het om teveel in 1x te eten?

Op Ad.nl las ik http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/3760651/2014/10/02/Dit-monsterontbijt-krijgt-echt-niemand-op.dhtml

Ik was er zo van onder de indruk dat ik er zelfs vannacht over gedroomd had dat ik alles op kon eten.
Maar als zoals er staat, is er dus echt 1 persoon geweest die bijna alles op kon. Hoe gevaarlijk is dit? En wat zijn de effecten hiervan op je lichaam?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
11.7K
Ritsuka
9 jaar geleden
dat is wel heel erg veel..
sowieso kom je aan in vet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het ziet er wel lekker uit trouwens....maar dan voor een week of twee, drie, in kleine porties.
Poet
9 jaar geleden
Té veel is nooit goed:
https://www.youtube.com/watch?v=qMovaziKcZ8

Het beste antwoord

Als je dat echt maar 1 x doet, zijn het vooral de gevolgen op korte termijn waar je last van kunt hebben ; je maag die opgerekt wordt, je darmen die al dat eten moeten verwerken, je bloedsuiker zal een enorme tik krijgen waar je je behoorlijk beroerd van kan voelen, maar je lichaam zal er wel weer van herstellen - al zullen er van een dergelijk vreetfestijn wel wat calorietjes een tijdje blijven plakken. Maar de kans dat je maag zo groot is dat die een dergelijke hoeveelheid de eerste keer al aan kan is minimaal, dus zodra de pijn en vermoedelijk het kotsen beginnen, stop je er wel mee.

Wat er gebeurt als je regelmatig zo eet en je maag dusdanig hebt opgerekt dat die hele vuilniszak 'voer' er ook in past, laat zich raden natuurlijk. Overgewicht, en door het hoge vetgehalte absoluut problemen met lever, nieren, hart en bloedvaten. Ik zou het persoonlijk niemand aanraden.

In het allerergste geval loop je de kans dat het eten in je maag door inwerking van vocht of door gisting zodanig uitzet dat je maag kan scheuren. Dan ben je echt ver van huis. Maar het zwaar voorbewerkte, dode eten waar dit soort maaltijden uit bestaat geeft daarop niet zo heel veel risico. Dat is vooral oppassen met (niet geraffineerde of niet goed gare) graanproducten.

Echt veel voor de darmperistaltiek doet het ook niet, dus hou eventueel nog rekening met een paar flinke aambeien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je word waarschijnlijk erg dik, Dit zal ook best slecht voor je gezondheid zijn. Dit licht natuurlijk aan de hoeveelheid ongezond eten in het ontbijt.

Toegevoegd na 37 seconden:
Dat dik worden licht ook aan hoe snel je het eet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee hoor. van 1 x, zoals de vraag stelt, zul je nauwelijks aan komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja, Na zo'n 'Monsterontbijt" Zul je best wel wat aankomen.
Overeten is niet goed voor
de galblaas
misselijkheid
maagpijn
spijsvertering in het algemeen want die gaat even overuren moeten draaien
braakneigingen
echt braken
oprispingen
vermoeidheid
bloedvaten versmallen (tijdelijk toch al na een keer vettig eten )
geheugen ( al is dat meer bij te veel eten en zo overgewicht krijgen )
de lijn en als je dik bent krijg je natuurlijk daar ook weer negatieve effecten van.
psychisch geluk ( te veel eten is voor vele een straf die ze zichzelf opleggen Vele zien hun te veel gegeten ook als een dwaze zet, een schuld,...)
De bloedsuikerniveau zal vermoed ik wel pieken,... dus zal er ook een diep dal volgen.
Ik gok dat de lever ook wel niet gelukkig zal zijn. Zo krijg je toch foi gras,... ganzen lang dwingen om te 'overeten'.

Ik weet ook dat in USA er van die haert attack Grills zijn. Letterlijk zo veel eten dat je er een hartaanval van kan krijgen. Daar moet je ook eerst langs een medische keuring voor je mag eten. Weeg je meer dan 150 geloof ik, dan eet je ook gratis.
nounka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Psychisch geluk? Dan zal dat geen straf zijn voor diegene maar een beloning!
nounka
9 jaar geleden
zal ervan afhangen of ze nadat ze gegeten hebben nog dezelfde instelling hebben