is dit een teek?

hoi wij zijn net terug van vakantie in denemarken. we waren de tent aan het schoonmaken en we kwamen dit beestje (die op de afbeelding word weergeven) tegen. Weet iemand of dit een teek is? we hebben er heel veel van in de tent maar veel zijn al dood door de reis

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

Nee is een kevertje zitten vaak op houten bankjes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is inderdaad geen teek. Een teek heeft 8 pootjes. Dit kevertje heeft er 6 en twee voelsprietjes.
Nee, dat is zeker geen teek. De foto is te klein om het beestje goed te kunnen determineren, maar het lijkt mij een spitsmuis of een aardvlo. Dat zijn beide kleine keversoorten. Gewoon leuke beestjes die geen schade aanrichten.
Amadea