Welk wild dier is niet schuw?

Toegevoegd na 2 minuten:
dat hij niet weg vlucht als je dichtbij komt.

Toegevoegd na 5 minuten:
of zij als het een vrouwtjes dier is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.3K

Het beste antwoord

Ik keek laatst naar de Beagle en toen lieten ze de Galapagos eilanden zien. En daar zag je zeehonden en allerlei soorten vogels die niet schuw voor mensen zijn.

Dat komt omdat de dieren hier beschermd zijn en niet negatieve ervaringen met mensen hebben opgedaan.
Je zag zeehonden gewoon tussen de toeristen lopen.

Ik denk ook zeker dat vrouwtjes dieren moeilijker te benaderen zijn i.v.m. jongen. Kijk maar naar zwanen!

Ik denk dat je de conclusie kan trekken dat het te maken heeft met demografische-, sociale- (hoe is de structuur) en leefomstandigheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Elk wild dier,dat nog geen mensen heeft meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de dodo

Toegevoegd na 42 seconden:
de olifant
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt misschien vreemd, maar het is echt waar:

De mier.
Cryofiel
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Je kunt niet zeggen dat een mier tam is. Dus is het wat mij betreft een wild dier. Overigens is een nijlpaard ook niet bepaald schuw. Nijlpaarden zijn nieuwsgierig en agressief tegelijk. Ze willen zien wat voor indringer zich in hun gebied begeeft. Vervolgens vallen ze die indringer aan. Als je pech hebt, maken ze niet alleen jou en jouw boot kapot, maar ook de losse onderdelen die na het kapotmaken nog over zijn.
Zebra's en giraffen zijn redelijk relaxed. Maar wilde dieren zullen altijd vluchten als je te dichtbij komt. Tenzij ze je een tijdje kennen, dan zullen ze gewend zijn aan je aanwezigheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een grizzlybeer, die kan je aaien (een keer!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Die grizzly komt jou aaien, bedoel je! +1.
In principe zijn alle roofdieren niet schuw. Zodra een roofdier echter prooidier wordt verandert dat.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nagenoeg alle andere dieren zijn prooidieren, zelfs nijlpaarden, neushorens en olifanten. Als de honger bij de roofdieren maar groot genoeg is.
jc54
14 jaar geleden
jc54
14 jaar geleden
@casp; Dat heeft zijn reden. Er is (en wordt nog steeds) veel op gejaagd, omdat ze dicht bij de mensenwereld komen en hun huisdieren aanvallen.
Dolfijn en orka

Toegevoegd na 5 minuten:
En ik moest even zoeken, is een half jaar oud. Maar bekijk de link en lach.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vlak de buffels in Afrika niet uit. Tijdens mijn laatste vakantie in Afrika was er eentje die absoluut niet bang was (sterker nog, het leek mij raadzaam even een paar passen harder te gaan lopen)(en wat was ik blij met dat stenen gebouwtje...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een stier die komt zelfs naar jou toe .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eergister zat er nog een eekhoorn vlak bij me, op een pargola.
Die zat me 5 min aan te staren, toen klom hij in een boom, en ging iets eten.
Toen liep hij over de takken van de boom over het pad naar de andere boom.
Ik liep achter hem aan, en weer zat hij mij 5 min aan te staren.
Hij was niet echt bang van mij, meer nieuwschierig.
was wel een leuke ervaring.

Toegevoegd na 55 seconden:
Pargola= pergola.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een leeuw. Eigenlijk alle roofdieren. Alhoewel, alleen als je voor prooi aangezien wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een leeuw die gaat echt niet weg als jij eraan komt,zeker als die honger heb niet