Je bloed vermengd met haar speeksel plakt dan tegen de muur.
Wanneer een mug een bloeddonor heeft gevonden steekt ze met haar holle buis. Met deze buis boort ze een gaatje door de huid en spuit er wat speeksel in. Dit speeksel zorgt ervoor dat het bloed niet stolt en ze net zolang kan drinken tot er genoeg eiwitten kunnen worden aangemaakt.
Z512099
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou donor we doen het niet echt vrijwillig hahahahhaha.

Andere antwoorden (2)

Dat kan, maar hoeft niet. De mug zou ook net een huisgenoot van jou kunnen hebben bezocht, of de buurman en daarna door de open ramen bij jou zijn binnengevlogen.
Amadea
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Die buurman, daar krijg je een plus voor. ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eens met Ivana :-) Plus
Dat kan als er naast de mug een scherp voorwerp zoal een nageltje uit je muur steekt. Hierdoor kan door een wonde in je hand bloed op de muur terechtkomen. Ver gezocht, maar het is uiteraard een mogelijkheid.
Meestal bevat de mug bloed waarop dat zich verspreidt tegen de muur, door jou gegeven tik.
Iedere steekmug (vrouwtjes) halen 3 bloedmaaltijden van hun gastheer (mens) vandaan, om dan te verdwijnen en haar eitjes te vormen. Dus meestal zit er reeds bloed in de mug die dan op je muur belandt.
Om tenslotte op je vraag correct te antwoorden, het bloed is van jou of een medemens afkomstig.