De voorhuid (ook wel 'preputium' genoemd) beschermt de eikel tegen bacteriën en andere invloeden van de buitenwereld. De voorhuid is ook gevoelig en zorgt mee voor seksuele prikkeling.Door de voorhuid op- en neer te bewegen over de eikel wordt de man gestimuleerd.
fremar
9 jaar geleden
nielsjuh
9 jaar geleden
Hoe zit het met diegene die zijn besneden? Eerder kans op infecties etc.?
fremar
9 jaar geleden
Hygiëne: welke penis is het zuiverst? Er zou beweerd kunnen worden dat het hebben van een voorhuid eigenlijk infecties gaat tegengaan en dat ze eigenlijk zuiverder zouden zijn. Maar anderzijds blijkt dan dat het hebben van die voorhuid door het opstapelen van urine en smegma ook weer de oorzaak kan zijn van infecties en dat dan eerder blijkt dat een besneden penis zuiverder is.
liveisgreat
9 jaar geleden
als vrouw heb ik de ervaring dat een besneden penis "zuiverder" is. ik heb veel minder last van bv. candida als ik een besneden partner heb...
besnijdenis gebeurde oorspronkelijk juist voor hygiëne (nu is het vooral aan gebruik).

Andere antwoorden (2)

Ter bescherming van het gevoeligste deel van de penis, de eikel.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus iemand die besneden is kan geen erectie krijgen ???
liveisgreat
9 jaar geleden
en als je dan besneden bent wordt dit deel niet meer beschermd?
jc54
9 jaar geleden
@Pepecruz; Dat van die erectie komt niet van mij, want dat is onzin. @Liveisgreat; Als een man besneden is wordt de eikel niet meer beschermd, althans niet door de voorhuid.
Om een erectie mogelijk te maken.
De huid kan niet zo snel en zoveel uitrekken.
Reddie
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
Het minnetje komt niet van mij (voor alle duidelijkheid), maar de reactie die per ongeluk gegeven werd op het vorige antwoord ipv op het jouwe...dat vraag ik me ook af....
Dan zou de helft van de wereld geen erectie kunnen krijgen... ik denk dat het nog wat complexer in elkaar zit toch :-)