Dat insecten regelmatig op licht afkomen, is niet omdat ze dat willen, maar omdat ons kunstlicht hun navigatie in de war brengt. De soort licht maakt daarbij niet uit. Muggen navigeren meer op geur, maar zijn ook niet helemaal ongevoelig voor licht. Met licht aan zul je meer muggen trekken dan zonder. Of dat nog LED-, TL, of gloeilamplicht is, petroleumlamp of vuurkorf, het doet er totaal niet toe.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, muggen komen op geen enkel soort licht af. Veel mensen denken dat, maar ze zijn veel meer geïnteresseerd in mensengeur dan licht.